måndag, augusti 27, 2007

Ensam i fiende land!

Har bestämt mig för att börja skriva igen, va ett tag sen sist.
Kommer försöka uppdatera några gånger i veckan iallafall.

Nu kommer det ju sig att jag har skaffat flickvän.
Hon bor en bit bort så tar ungefär 4 timmar med tåg,
har man otur får man vänta på vissa ställen.

Men alltid lika roligt att åka ner till henne, då hon är en väldigt härlig tjej.
Nu kom det sig att jag åkte ner till henne för ungefär en vecka sen.
Där har man nu varit ensam arboga bo bland alla galna vildingar i en håla som
heter Gamleby. Förmodligen så känner alla typ alla där.
Nu är det ju så att det är inte så farligt i Gamleby, utan det är faktiskt rätt mysigt.
Sen att man umgås med förmodligen den mest romantiska flickan som finns (hmm, stämmer det verkligen), gör ju inte saker och ting bättre.
En tjej med både klös och lite bit aktig i sig, gör att man ständigt lever i oro över när nästa anfall ska komma. Gäller att vara på sin vakt och hugga tillbaka när man får chansen.

Allt det där klösandet, bitandet och diverse andra saker. Spelar inte så stor roll när man ändå tycker om Nea heller ja Linnéa som hon heter. Man vet som sagt aldrig vad som kommer att hända, utan helt plöstligt sitter man i ett hopptorn eller slåss mot mygg i natten.
Det har varit en trevlig vecka, men hemma som jag är nu känns ändå bra.
Skönt att få vara lite själv då och då. Men man lär väl åka ner till Nea innan man ens vet om det igen, för tiden kan ju gå rätt snabbt ibland.

Denna vecka så kommer det bli en hel del jobb ansökningar, då jag inte jobbar kvar på det andra stället är pågrund av att jag gick minus när jag jobbade där. Man kan ju inte jobba kvar på ett ställe när man går minus om dagarna, sen så är jag nog ingen bra säljare på det viset.
Kommer även försöka köra lite bil så man kan ta körkort nångång, fått några pikar att jag inte har det än när jag varit hos Nea.

Nä, nu blir det att avrunda detta för denna gång. Dags att äta lite och ta det lungt inför morgondagens utmaningar.

Inga kommentarer: