torsdag, augusti 30, 2007

Ödet!

Ja, det är dags att prata lite om ödet.

För er som inte vet hur det ligger till, så träffade jag nea tack vare ödet.
Det va väldigt många år sen, på en stämma uppe i umeå som hon av nån anledning la märke till mig. Fast vi träffades inte då, utan det va så att vi råkade logga in på samma community samtidigt.
Hon fick syn på mig, men hon visste inte riktigt varifrån hon kände igen mig. Vi pratade en del och det hela kom fram, vi va tydligen på samma stämma. Vart en hel del prat emellan varandra och vi kom fram till att vi skulle ses på stämman i västerås som skulle vara året efteråt.

Kan säga att man va vädligt nervös, över att få träffa på den tjejen man pratat så mycket med. Första kontakten på stämman va väl inte av bästa sort, då det mest va ett hej. Fast ju längre tiden av stämman led, desto bättre kontakt fick man. Det man visste va att man bodde långt ifrån varandra, så det va väl kanske inte det bästa att man fick känslor för henne. Men det va en alldeles underbar vecka i västerås. Hade vi bott närmare varandra hade vi säkert blivit tillsammans redan då, fast det vet man ju aldrig ändå.

Tiden efter stämman fortgick och man fortsatte att prata massa över msn och tror även över telefon. Men det dröjde ett bra tag tills att vi sågs nästa gång. Vi bestämde att jag skulle komma ner till henne och fira jul där nere. Det skedde typ 1½ år efter det att vi syntes första gången. Dom känslorna man hade i västerås för henne va borta, men dom kom tillbaka när man va hos henne under julen. Jag va dock tvungen att åka hem igen för att jobba under mellandagarna, men åkte tillbaka ner efter nyår och va där ytterligare ett par dagar.
Kan säga att det va väldigt jobbigt just då att man inte bodde nära varandra. För att inte ha chansen att umgås med en sån underbar tjej är jobbigt kan jag säga.

Tiden gick vidare, vi tappade kontakten lite grann. Men som tur va så gjorde man ett samtal till henne för några månader sen. Kontakten togs upp igen. Jag åkte ner och va på hennes födelsedags fest. Detta skedde typ 4 år efter det att vi sågs första gången. Så att ni kan ju tänka er lite grann, hur lite man har egentligen har träffat denna underbara tjej. Sen har det dock blivit mer på den senaste tiden, hon kom upp hit till mig för första gången. Va även då vi vart tillsammans. Sen åkte hon hem för att några dagar efter det komma upp igen. Sen har jag åkt ner en gång till nu senast, då jag kom hem för några dagar sen.

När vi ses nästa gång vet jag inte helt, men förhoppningsvis om ett tag. Blir nog att jag får åka ner till henne, då hon har skola. Då kan man samtidigt passa på att söka lite jobb där nere.
Ja, ni läste rätt. Jag vill flytta, då inte bara pågrund av att man skulle kunna träffa nea oftare. Utan också för att jag känner att jag vill komma bort, bort från arboga ett tag. Vidga mina syner med att bo på andra ställen och träffa nytt folk.

Detta va alltså berättelsen om hur jag och nea kom att träffas och bli tillsammans. Va ödet nu kommer föra oss vet jag inte. Men spelar det egentligen någon roll. Eftersom det har blivit att man har haft känslor för samma tjej 3 ggr nu. Tredje gången gillt som det brukar heta.

Inga kommentarer: