lördag, september 01, 2007

Skitväder, kyla och en full kim!

Dagen började igår, med att man vart väckt av ringklockan.
Släpandes upp ur sängen, fick man syn på en leijen. Han hade inte mycket på hjärtan för stunden, utan han gick en kort stund efter det han kom. Lite senare så gick man upp på stan, just för att träffa på han och hannah. Efter en systemvända, så bar det iväg till leijen. Där man satt och snacka nån timme. Sen gick jag hemåt för att äta lite mat innan festandet skulle sätta igång.
Men hela dan igår så regnade det nästan, inte så skoj när det är kallt i luften. Kylan sprider sig rätt snabbt i kroppen, definitivt på händerna som kändes som isklumpar ibland. Men riktigt så va det ju ändå inte.

Det som började som en vanlig fest, med samma folk på fester som det brukar vara. Vilket inte alltid är så skoj ibland. Men sen så började det hända saker. Okänt folk kom dit. Ja, jag vet det va nog bara inte jag som va chockad. Till en början så va det olika gäng samlade, men ju mer alkoholen började sprida sig i kropparna desto mer snack med alla vart det.
Det som även verkade vara att typ ingen skulle bli riktigt onykter visade sig också vara fel.
En av hannah´s tjejkompisar vart lite på lyset, även en av killarna som va med vart lite på lyset.
Det va väl både till för och nackdel egentligen. Men men nog snackat om det.

Efter en trevlig fest med mycket skratt och snack. Med lite blandning av love in the air. Där en viss tina fick hjärtat att bulta lite snabbare hos en av killarna som va en av dom nya på festen.
Vi vart sen utkickade tidigt från festen, klockan va då bara halv ett på natten. Liksom hallå, när slutade en arboga fest så tidigt senast? Det hände nog senast, hmm, har nog aldrig hänt förut.

Väl utanför leijen så va det så att kim va hungrig och ville äta. han stod stadigt då och verkade inte alls påverkad av nån alkohol. Det vart att jag, kim och ebbe begav oss till fellini för att kim skulle få krubba mat. Nånstans där på vägen, så måste all alkohol kim fått i sig smugit sig upp på han. Helt plötsligt så vingla han lite lätt och hade inte ibland nån aning om vad som hände. Det va en väldigt rolig syn, speciellt när han började äta. Med mat i hela munnen, sås över hela skägget och sluddrande började han prata rappakalja. Jag och ebbe vek oss av skratt ibland. Tyckte det va väldigt roligt när jag hade en hatt på huvudet som kim tidigare fått lånat av hannah. Kim hade haft på sig den väldigt länge, men när jag sen av nån konstig anledning hade den på mitt huvud (vilket inte alls va mitt fel att jag hade den), så vart han totalt jävla chockad över att han inte hade den på sig och snackade om att jag snott hans hatt.

Sen vart han väldigt glad över att efter en stund få tillbaka hatten, men bara nån minut senare så skriker han ut. Åh, nu har jag hatten igen, när skedde det. Liksom han måste ha varit rätt skum i skallen igår så att säga. Sen precis innan jag skulle röra mig hemåt, så frågade ebbe om kim ville ha nå mer cola, innan ebbe skulle slänga iväg den. Först svarar kim nej, det är bra. Ebbe undrar om kim är säker, då svarar vår alldeles egna fyllbult ja lite. Sen drack han nån klunk innan ebbe gjorde sig av med colan.

Detta avslutade iaf min kväll med dom. Hade det väldigt skoj under kvällen. Men roligast va ändå när kim åt sin kebab, vinglade och snackade saker som man inte trodde han skulle säga vanligtvis. Skål för en lyckad kväll.


Idag så blir det nog bara att ta det rätt så lungt, äta lite mat, kolla på anime, läsa lite. Fast vem vet, dan är fortfarande ung och vad som helst kan hända ibland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehehe fyllo kim!
han mådde ju som han mådde dagen efter ;P

Fredrik Eriksson sa...

ja, han får skylla sig själv som är så oerfaren och blir onykter :p