tisdag, juni 27, 2006

Känslor

Ofta sitter man där och tänker på framtiden, om vad för konstiga saker som kommer hända.
Man har struntat i det förflutna och blickar bara framåt i livet nu.
Men hur mycket man än försöker glömma det förflutna så fångar det alltid upp en och påminner en om saker eller så får man reda på något nytt hemskt som hade varit dolt för ens öron under en bra tid.

Kan säga att vetskapen och sanningen inte kändes ett dugg tungt när man fick reda på saker som hade hänt ungefär ett år innan man fick reda på det, men ändå finns det inom en och tär lite grann på hjärtat.

Nog tusan kommer det ligga kvar inom en alldeles för lång tid så man inte kan få ut rätt känslor vid rätt tillfälle bara för att man är rädd för att bli sårad, dissad och bortgjord.

Man vill ju bara ut med sina känslor, skrika ut dom så att alla kan höra men det är svårt när ens känslor inte vill ut bara pågrund av lite rädsla.
Men man måste våga nångång att få ut känslorna annars blir allt bara värre till slut och man stänger in sig mer och mer.

Mina känslor vill gå åt flera håll vilket inte gör det hela så lätt. Finns känslor inom en som säger att man borde försöka skaffa sig en tjej som man kan mysa med medans andra känslor säger nej till det och tycker att det är onödigt för vi slutar ändå bara upp med att bli sårade.

Andra känslor inom mig säger att jag borde sticka långt bort från allt som finns i mitt liv just nu och göra en nystart på livet. Dom känslorna vet jag inte om jag vill lyssna på just nu men ändå gör jag det och så tänker jag att det vore väldigt härligt att bara sticka från allt.

Sen finns det ju såklart andra känslor inom en också men dom ska vi inte gå in på just nu.

Inga kommentarer: