torsdag, juli 06, 2006

Mysteriet med hälsningen och annat.

Japp idag har det varit varmt, iofs har det varit varmt den senaste tiden men idag kändes det ännu värre för min gick hela dagen.
Fast va svalare imorse när man gick till arbetsförmedlingen dock va man ju tvungen att gå hem direkt efteråt för att se till att exet stack härifrån utan att låta det hela vara upplåst, va skönt när hon stack då smet man ut direkt på stan.

Väl där träffade man på Ebbe som tog sig en pizza och när vi gick därifrån träffade han på en tjej han pratat lite med på senaste tiden och även Kim kom och gjorde oss sällskap.

Ebbe ville in till köping för att handla lite spel så han bjöd med mig och även Kim gjorde oss sällskap in.

Vi gick direkt in till spelaffären och Ebbe hittade några spel han kunde tänka mig men vart Prince of Persia ettan och trean. Han ville gärna ha tvåan men den fanns inte.

Sen satt vi en stund på stan och tog det lite lungt sen började vi gå mot station för vi visste in när något tåg hem gick.

När vi då gick där på den där dryga Glasgatan så vart man lite chockad för på andra sidan vägen gick det två tjejer och dom hälsade, Ebbe hälsade tillbaka och efter typ fem sekunder så vände vi oss om och tittade efter dom, man blir ju förvånad när någon hälsar på en iallafall om det är tjej.
Dom hade också vänt sig lite och tittat men det roligaste va nog när Kim sa att vi kunde ta ett senare tåg och gå upp en vända på stan igen och Ebbe gjorde en helvändning om och man tittade bakåt och vad man då såg va att dom hade stannat till och tittade mot oss, man började asgarva och Kim skrattade också.

Sen gick vi hela vägen mot station och undrade vem det va dom hälsade till.
Ebbe tog ju åt sig lite åt äran för han hade ju ögon kontakt med den som hälsade men sen kom Kim och förstörde det roliga för Ebbe, Kim sa att det kan vara någon av hans arbetskamraters döttrar.

Ebbe har gått och undrat hela dagen hur det egentligen va som fick hälsningen men vi lär nog aldrig få reda på till vem det egentligen va till.

Nä nu ska man se klart Scrubs och sen kanske lägga sig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja tror de var ebbe som drog deras blick med sitt utseende :)

Fredrik Eriksson sa...

eh sluta grubbla över det nu, det va ju till mig dom hälsa för jag visade upp mig utan tröja :p

Fredrik Eriksson sa...

va ju just därför jag drack så att det inte skulle vara så uppenbart att det va till mig :p

Anonym sa...

tror fredda har en poäng där...