söndag, oktober 14, 2007

Ett dansande inlägg med lite klös i.

Då sitter man här, dan efter. Sleg som bara den. Slö och seg alltså.

Man åkte in till strängnäs som sagt för att vara på maskerad. Efter lite små irrande i strängnäs så hittade vi till den parkering vi skulle stanna vid för att sen möta upp lite folk på stan. Det va marknad där så. Efter nån timme på stan så bar det iväg till där vi skulle festa och sova.

Vi vart lite små chockande när vi svängde in vid ett stall och stannade. Tonight we drink with the horses and sleeps with the pigs. Men riktigt så vart det inte. Va tur det annars hade man ångrat väldigt mycket att man åkte dit. Nu hade man ju ändå såna tankar då man fick reda på att det skulle nästan bara vara arboga folk där. Bara 3-4 st från strängnäs. Liksom åka 8mil för att festa med samma folk som man brukar festa i arboga med.

Efter en trög inledning på festandet så kom man igång lite senare. Drink efter drink gick ner och fötterna ville inte vara stilla. Så upp och dansade gjorde man, inte bara en gång och inte heller två utan... ja, jag vet inte hur många ggr men jag ägde dansgolvet kan man säga. Bugg, striptease, riverdance, vals och andra moves utförde man galant så väl nästan nykter som onykter. Jag är chockad att jag dansade så pass mycket jag gjorde. Måste verkligen ha fått en knäpp i skallen som sa åt mig att nu jävlar dansar du loss ungjävel. Eller så samarbetade mina två hjärnceller för en gångs skull och så att mig att både dricka och släppa loss.
Finns en del bilder på mig när jag dansar och dom kommer dyka upp sen på min bilddagbok, nångång när jag orkar.

Annars så flöt festen vidare, lite snack mellan folk. Sprit, öl och cider som gick åt i mängder. Själv så lekte man lite med att göra tequila sunrises, screwdrivers och nån redbull vodka.
Festandet rundades av runt en tre i den lokalen vi festade. Sen så rörde sig folk uppåt till sovstugan, förutom en person som skulle sova i ett rum där festandet va. Meningen att jag skulle sova där också men jag fick inte göra det. Anledningar till nå sånt och andra saker behöver man inte gå in på.

Vissa folk fortsatte att dricka i våran sovstuga medans andra gick och la sig för att sova. Jag själv visste inte helt vad jag skulle göra, om jag skulle fortsätta dricka eller lägga mig. Det vart lite både och.
Jag blev en personlig klösbräda för anna som med sina långa vassa naglar klöste sönder min rygg. Började även blöda lite grann. But do you know, pain is pleasure.
Vi låg även och pratade hela natten lång om fotboll, tennis, sex och lite andra dylika saker som jag inte minns nå av. Folket som sov i rummen bredvid klagade över att vi pratade lite väl mycket, dom dunkade i väggar och kom in och svor åt oss. Men kan nog säga att värst hade nog tomas i det rummet som han delade med mig och anna. Han va trött och ville sova och ville inte alls vara med i våran pratstund. Men inget stoppade oss, inte ens en leijen som smet över till oss för att joina våran pratstund. När klockan sen hade blivit sju på morgonen så va det dags att kicka ut leijen för att försöka sova.

Sen vakna man efter nån timmes sömn eller två för att mer eller mindre bara ligga och halvslumra resten av tiden tills man gick upp. Efter morgoncigg, frukost och mängder av apelsinjuice kände man sig lite mer som en människa.

Nu blir det att kolla lite på anime och hoppas att den lilla värk man har på vissa ställen på ryggen inte hämmar en för mycket att ligga bekvämt.


Så ljuvt det är att göra ingenting, och sedan vila efteråt.

Inga kommentarer: