fredag, september 21, 2007

En vecka kvar

Då är det en vecka kvar tills man är halvvägs till 50 då. Tänk va tiden går fort. Va ju inte längesen man kände sig som 17 eller okej det va det faktiskt. Minns typ ingenting om hur det va när jag va 17. Är det då dags att känna sig gammal? Vad har jag egentligen gjort med mitt liv? Har jag gjort något som folk kommer minnas mig för? Eller kommer jag bara vara en i mängden i deras liv. Vet inte vad jag vill göra med mitt liv än. Har inga såna framtids planer. Är det inte sånt man borde ha lite koll på när man snart är 25? Känns som jag just nu bara står och trampar på ett och samma ställe och väntar på att något ska hända. Men inget kommer ju att ske om jag inte själv tar tag i det hela och gör något åt det. Vad är det då jag behöver göra inom den närmsta framtiden av mitt liv? Jag bör finna mig ett jobb, ett jag trivs med och kan få en lön så jag kan överleva på. Bör också skaffa körkort. Det kan vara bra att ha körkort åtminstone.

Vad som kan komma och ske under tiden jag gör dessa saker vet jag inte. Livet är oförutsägbart. Man vet som sagt aldrig vad som kommer ske. Vet iaf en till sak jag vill ska ske i mitt liv, det är att hitta nån att dela glädje och sorg med. Men det är det ingen brådska med. Sånt löser sig alltid i slutändan, förmodligen. Trivs ibland som singel, men vill ibland ha nån. Dock är jag alltid rädd när jag har nån att bli sårad. Så tror därför att jag inte riktigt helt kan vara glad i ett förhållande just pågrund av rädsla. Undrar om det är därför jag ibland stänger in mig själv? Rädsla över att bli sårad i livet. Jag vet ju dock att jag hanterar sånt väldigt bra nu för tiden. Känslan finns dock alltid inom mig. kan bara hoppas på att den rädslan försvinner med tiden, om inte helt så iaf en stor del av den.

Runt omkring mig sker det saker hela tiden. Både ont och gott. Just nu ligger både min farfar och mor inlagda på sjukhus. Farfar råkade ut för en hjärtinfarkt häromdagen. Min mor, ja hon har en del problem som jag inte orkar nämna. Vet knappt hälften av alla problem ändå, så skulle inte kunna förklara det hela.


To die is merely to abandon the flesh.

Inga kommentarer: