söndag, september 16, 2007

Senaste dagarna.

Då det inte har skett så mycket i mitt liv dom senaste dagarna har min blog legat på is. Men tänkte dra lite kortfattat om vad som ändå har skett.

Torsdag: Va en helt lugn dag till en början. Men sen ringde telefon, det va tina som undrade om jag ville med ut på en fika senare på eftermiddagen. Tackade ja till det. Hon fick även reda på att jag fyller den 28:e och då började hon tjata om att jag skulle få nån present. Hon undrade vad jag önskade mig, men jag sa att jag inte ville ha nå. Men trots det så skulle hon ge mig något. När man sen vart upphämtad av henne så va det första man fick va ett paket. Jag suckade lite lätt men tog emot paketet ändå. Efter det bar det iväg till station för att fika lite. Vi satt där ett tag och prata lite, sen tog vi en vända upp på stan innan jag fick skjuts hem igen. Hon tyckte jag skulle öppna paketet innan jag gick ur bilen så gjorde det. Vad jag fick va lite deo. Kommer alltid till hands. Efter det så skedde det inte mycket mer under torsdagen.

Fredag: Visste att det inte skulle ske nå under kvällen. Alla skulle ju ta det lungt, trodde jag. Sen skriv kim till mig på msn och frågade om jag kunde vara kattvakt. Kim skulle bort på nå släkt träff, nån som fyllde 70år. Sa att det kan jag vara, har ju inte träffat jinx på ett tag så skulle bli trevligt att träffa på henne igen. Sen satt man bara hemma och kollade på anime när plöstligt man fick ett sms på kvällen. Det va från ebbe, han va tydligen utanför. Han va lite orolig att jag skulle ha en flicka hos mig då det va mörkt hos mig. Men jag har ju alltid persiennerna nerdragna så det kanske bara ser mörkt ut. Satt och pratade lite med han ett tag innan han skulle vidare. Hade under det samtalet fått reda på att kryckan hade fest. Sa till ebbe att skulle han nånstans och festa så skulle han få höra av sig. Dröjde ett tag innan det blinkade till på msn. Han skulle ut på krogen och undrade om jag ville med. Tackade ja till det, alltid skoj att komma ut lite grann. Finns ju alltid chansen att träffa på folk. När vi kom upp till stadskällaren fick vi se nå hemskt. Nej, det va inte stängt. Men det va grå och vit håriga människor överallt som åt mat. Va tydligen nånting för dom äldre under den kvällen. Så det bar iväg till ågården som dock såg rätt tomt ut på folk, men klockan va ju bara 22 så. Ebbe bjöd på lite dricka och vi satte oss ute och snackade nostalgi och annat.

Efter 1½ timme så kom folket som hade varit hemma hos kryckan till ågården. Då kände man sig lite kall, hade ju suttit ute i 1½ timme som sagt och det va inte varmt ute. Vi drog oss in och drack lite mer och snacka massa. När det sen stängde vid 01 så gick jag hemåt.

Lördag: Va hemma hos min farsa ett tag. Va även iväg och hälsade på jinx, snacka om att hon va kelig. Satt väl där ungefär en 20min och höll henne sällskap ett tag innan man gick hem igen.

Söndag: Ja, idag. Då har man itne gjort så mycket. Tänkt att jag ska ut och springa lite sen, men det blir om jag orkar. Även fått ett samtal från en i schack klubben som undra om jag ville vara med och spela imorgon. En turnering börjar då. Har inte riktigt bestämt mig än hur jag ska göra. Har ju inte spelat på en 5år nu, om inte mer. Vore ändå skoj att få spela lite igen och låta hjärnan arbeta lite igen. Får se hur jag gör imorgon. Resten av dagen har jag inte aning om vad jag ska göra än. Allting visar sig.

Inga kommentarer: