torsdag, september 13, 2007

Köping, 250km/h, ligretto och full människa.

Dagen började att man vaknade på soffan igen, det är inte bra att ligga och titta på anime när man är trött. Efter en morgoncigg, smet man in i duschen för att vakna till riktigt ordentligt. Sen bar det iväg till köping med leijen. Väl där gick vi till hemköp och handlade baguett. Så vi satte oss sen på en parkbänk och åt frukost. Men min ost och skink baguett va felknullad. Osten låg på ena sidan och skinkan på andra. Vi va även iväg snabbt till ullvi, fast vi gick aldrig in utan satt bara utanför och pratade med hannah (leijens flickvän). Vi träffade även på lite annat folk som man sa hej till. När hannah sen skulle ha lektion så smet vi upp på stan igen. Där träffade vi på amina som skulle med en buss till kolbäck.

Även vedran ringde och skulle hälsa på oss i arboga men tji fick han, men han kom till köping istället. Vi tog en vända in på bokia för att kolla lite böcker, hittade inget jag vart jätte intresserad av att köpa. Vi gick sen och tog en fika, där såg jag grannen komma in en stund senare. Fick nån minut senare ett sms, där det stod. Och, inte känner du igen än. Hade inte en aning om vem det va, skulle svara men råkade skicka iväg ett tomt sms, min mobil är lite cp. Men det pep till vid bordet där grannen satt, hon satt bredvid nån tjej. Jag satt och tänkte ett tag och sen gick det upp ett sken om vem det va. Va ju en gammal tjejkompis man inte sett på hmm ja på vet inte hur länge, men snacka om att hon hade förändrats. Va rätt så skoj att träffa på henne lite snabbt igen.

Efter att hannah hade kommit till cafét så bar det tillbaka till arboga. Vi åkte bil till arboga och fort gick det, vi låg i 250km/h större delen av vägen. När vi vart tvungna att bromsa in och åka i 140km/h, så kändes det som att man krypkörde fram.

Väl hos leijen sen så satt man och kollade på waynes world innan man stack hem och åt mat. Sen iväg till leijen igen för att spela ligretto. Det är nå kortspel för er som inte vet det, orkar inte förklara va det är heller men stressigt är det. När man sen va påväg hem så träffade man på en full människa. Han snackade en hel del saker. Som att ge mig ett jobb, det skulle han och jag skulle känna massa pengar. Va det va för jobb fick jag inte helt reda på, men va nå med trading att göra. Vet inte helt om det skulle vara lagligt. Men gick runt lite och snackade med han, va rätt så skoj faktiskt. Hade ju ingen brådska hem så. Han sa även att jag skulle kunna tjäna runt 10.000 på ungefär en kvarts jobb, liksom det låter lite väl skumt. Efter en liten omväg för mig så stack jag iaf hem och nu sitter jag här och skriver för fullt.

Imorgon vet jag inte vad som händer, borde kolla tvätt tid. Blir väl även en del anime tittande och lite jobb sökande. Kanske även lite städning om jag orkar med det. Snart bara 2 veckor kvar tills man fyller. Borde nog bli dags att bjuda massa folk så det kommer en drös människor på partyhumör. Nä, nu är det dags för nå anime avsnitt innan man lägger sig och läser innan sovdags.

Inga kommentarer: